Over mij
Als kind wou ik graag journalist worden: altijd maar nieuwe dingen leren, interessante mensen ontmoeten en dit gedreven door een oprechte nieuwsgierigheid om dingen en mensen te begrijpen.
​
Bijna 20 jaar later ben ik nog steeds geen journalist maar de brede interesse en de liefde voor mensen en hun verhaal is er wel nog steeds.
​
De voorbije jaren heb ik gewerkt in Vlaamse KMO's alsook in multinationals en dit in uiteenlopende sectoren. TV over IP, GSM abonnementen, getuft tapijt, accessoires voor auto's, projectoren, gassen voor laboratoria, externe preventiediensten,... kennen voor mij geen geheimen meer. Ik krijg vlot inzicht in een bedrijf en krijg een sector heel snel onder de knie.
​
De rode draad in mijn professionele carrière is marketing: de liefde voor de klant, wat hem drijft, wat zijn noden zijn en hoe je hier als bedrijf een antwoord kan op bieden. Door de jaren heen heb ik op verschillende manieren en in verschillende facetten van marketing mogen bijdragen. Om er maar enkele te noemen:
-
uitwerken van een idee tot business requirements, business cases en go to market begeleiden voor producten zoals een TV app, beschermmateriaal voor op auto's, predictieve coaching app,
-
een portfolio, roadmap en value proposition uitwerken voor nieuwe mobiele telefoniebundels, een aanbod rond re-integratie van zieke medewerkers, auto accessoires,
-
Opzetten en uitwerken van een ecosysteem met partners zoals makelaars en banken - inclusief 360° marketing plan
-
productlancering van een virtuele klas,
-
een 360° communicatie campagne rond projection mapping
-
een rijdende showroom doorheen Europa,
-
Product en segment management van nul opstarten,
-
.....
​
Ik creëer dus graag dingen, zelfs van nul. Uiteraard doe ik dit niet alleen. Als bruggenbouwer vind ik het belangrijk met een team van experten te kunnen werken en er voor te zorgen dat iedereen zich achter de doelstellingen kan scharen en zo bijdraagt aan het succes van het bedrijf.
​
Doorheen mijn carrière heb ik zelf ook ondervonden dat (zelf)leiderschap cruciaal is voor persoonlijke groei. Ik geloof oprecht dat mensen veel meer in hun mars hebben dan ze zelf denken. Om dit potentieel beter te kunnen triggeren, heb ik de opleiding "Inspirerend coachen (Jef Clément)" gevolgd. Het is fascinerend hoe je door te luisteren en de juiste vragen te stellen iemand het nodige duwtje in de rug kan geven om boven zijn eigen kunnen uit te stijgen.
​
Het is de passie voor marketing én coaching die me heeft doen beslissen om deze beide te bundelen in mijn eigen bedrijf, Straightforward Solutions.
​
Wil je meer weten, laat me gerust iets weten!
​
Sylvia
​